Bełchatów, dnia 18.04.2024r.
Zapytanie ofertowe nr CUS II-DTD/3/2024
Stowarzyszenie Rodziców i Przyjaciół Osób Niepełnosprawnych Przystań w ramach realizacji projektu pt. „CUS II dla powiatu bełchatowskiego” zaprasza do składania ofert na indywidualną usługę transportową typu door - to - door dla 25 niesamodzielnych uczestników projektu.
-
Dane Zamawiającego
Nazwa: Stowarzyszenie Rodziców i Przyjaciół Osób Niepełnosprawnych „Przystań”
Adres siedziby: ul. Żeromskiego 1, 97-400 Bełchatów
KRS: 0000 115 970 NIP: 7691986704
e-mail: biuro@przystan.belchatow.pl
Telefon: 516 045 260, 516 045 250
Godziny urzędowania: poniedziałek – piątek 10.00-16.00
-
Kod zamówienia
Kody CPV 60112000 – 6 Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego
-
Informacje ogólne
-
Zapytanie ofertowe nie jest prowadzone zgodnie z przepisami ustawy Prawo Zamówień Publicznych i nie podlega tym przepisom.
-
Ilekroć w Zapytaniu ofertowym użyto zwrotu: „Zamawiający” – należy przez to rozumieć Stowarzyszenie Przystań.
-
Ilekroć w Zapytaniu ofertowym użyto zwrotu: „Wykonawca” – należy przez to rozumieć: podmiot gospodarczy posiadający uprawnienia do świadczenia usług transportowych.
-
Nie można składać ofert częściowych.
-
Nie można składać ofert wariantowych.
-
Ofertę sporządza się w języku polskim i składa, pod rygorem nieważności, w formie pisemnej.
-
Wykonawca ponosi wszystkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
-
Złożenie oferty niezgodnej z obowiązującym prawem lub Zapytaniem ofertowym spowoduje odrzucenie oferty.
-
Zamawiający zastrzega sobie prawo odwołania Zapytania bez podania przyczyny przed rozstrzygnięciem postępowania.
-
Zamawiający informuje, że treść umowy z Wykonawcą może ulec zmianie w związku z wymaganiami instytucji kontrolnych .
-
Osobami uprawnionymi przez Zamawiającego do bezpośredniego kontaktowania się z Wykonawcami są Iwona Borczyk, tel. 516 045 250 i Kinga Siewierska, tel. 516 045 260.
Termin i miejsce realizacji usługi:
Zlecenie realizowane będzie przez okres 32 miesiące, tj. od 02 maja 2024 roku do 31 grudnia 2026 roku.
Miejsce realizacji usługi - powiat bełchatowski, w wyjątkowych i uzasadnionych sytuacjach możliwe wyjazdy poza granice powiatu.
Opis przedmiotu zamówienia
-
Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na transporcie typu door – to door niesamodzielnych uczestników projektu „CUS II dla powiatu bełchatowskiego” współfinansowanego w ramach programu Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027.
-
Transport uczestników projektu odbywał się będzie na terenie powiatu bełchatowskiego, a wyjątkowych i uzasadnionych sytuacjach poza granicami powiatu.
-
Szacuje się zapewnienie dla około 25 niesamodzielnym uczestników projektu indywidualnego transportu z i do miejsca zamieszkania w celu załatwienia : wizyty lekarskiej, leczenia lub rehabilitacji, załatwienia spraw urzędowych, zakupu leków, aktywizacji zawodowej lub potrzeb duchowych, do biblioteki, kina, filharmonii lub teatru . W sytuacjach szczególnych osobom potrzebującym wsparcia w zakresie mobilności będą mogli towarzyszyć opiekunowie.
-
Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany liczby dowożonych uczestników.
-
Wykonawca zobowiązany jest do odbioru uczestników z miejsc ich zamieszkania i ich odwozu w to same miejsce jak również do pomocy przy wsiadaniu i wysiadaniu osób niesamodzielnych.
-
Usługa transportowa będzie świadczona od poniedziałku do soboty. Dni i godziny transportu będą ustalane z Wykonawcą z wyprzedzeniem minimum 2 dniowym przez koordynatora i będą w miarę dostosowane do potrzeb mieszkańców.
-
Orientacyjna liczba kilometrów- 3500 km w trakcie całego zlecenia .
-
Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do łączenia kursów w celu maksymalnego wykorzystania przebiegu środka transportu oraz przewozu najkrótszą trasą.
-
Usługa transportowa realizowana będzie od 02.05 2024r. do 31.12.2026r, jednak nie wcześniej niż od dnia podpisania umowy.
Zamawiający zastrzega, że w przypadku nie uzyskania dofinansowania na pełną realizację przedmiotu umowy, lub braku potrzeby wykonanie usługi może zostać ukończone wcześniej. Wykonawca otrzyma wynagrodzenie za ilość kilometrów faktycznie wykonanej usługi.
-
Wykonawca gwarantuje dostępność usługi w dowolnym terminie, od poniedziałku soboty, w okresie obowiązywania umowy.
-
Wykonawca zobowiązany jest do punktualnego i terminowego podstawienia samochodu w wyznaczonym miejscu i czasie.
-
Wykonawca zobowiązany jest do pomocy podczas wsiadania i wysiadania z pojazdu oraz umieszczania wózka inwalidzkiego wewnątrz pojazdu oraz jego rozładunku.
Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny ich spełniania.
-
Wykonawca jest uprawniony do wykonywania usług w zakresie przewozu osób, co potwierdza licencja/zezwolenie uprawniające do podejmowania i wykonywania działalności gospodarczej, w zakresie krajowego, zarobkowego przewozu osób na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 września 2001 r o transporcie drogowym.
-
Wykonawca zobowiązuje się do odpowiedniego standardu świadczonych usług, a biorąc pod uwagę , że przedmiotem umowy jest dowóz niesamodzielnych uczestników, zobowiązuje się przy jego wykonaniu dołożyć szczególnej staranności.
-
Wykonawca zobowiązany jest do
-
- zapewnienia bezpiecznego i niezbędnego środka transportu do dowozu osób niesamodzielnych,
-
- zapewnienie środka transportu sprawnego technicznie, gwarantującego pełne bezpieczeństwo przy przewozie uczestników zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa ,
-
- zapewnienia środka transportu posiadającego aktualne ubezpieczenia OC i NNW, aktualne badanie techniczne dopuszczające pojazd do ruchu,
-
– środek transportu musi być przystosowany do przewozu osób , a w razie potrzeby dostosowany do osób poruszających się na wózku inwalidzkim.
-
-
Wykonawca zapewni kierowcę posiadającego wymagane uprawnienia i kwalifikacje do kierowania pojazdem, którym będą dowożone osoby niesamodzielne
-
Wykonawca nie jest podmiotem powiązanym z Zamawiającym osobowo lub kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a Wykonawcą.
Opis kryteriów oceny ofert:
1. Cena: 60%
Oferty oceniane będą na podstawie ceny brutto za jeden kilometr opisany w określonej części, podanej przez Wykonawcę na formularzu ofertowym, stanowiącym Załącznik nr 1 do niniejszego.
2. Aspekty społeczne: 40%
Zamawiający będzie oceniał liczbę osób zatrudnionych przez Wykonawcę przy realizacji zamówienia będących osobami niepełnosprawnymi w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 100, ze zm.), wg następującej punktacji:
-
2 i więcej osób – 40 pkt
-
1 osoba - 20 pkt
-
0 osób - 0 pkt
W celu potwierdzenia zatrudnienia osób niepełnosprawnych przy realizacji zamówienia Wykonawca składa oświadczenie o zatrudnianiu takich osób na dzień składania oferty. W przypadku nie złożenia tego oświadczenia, Zamawiający nie wezwie do uzupełnienia dokumentów i przyzna 0 pkt. w tym kryterium.
Maksymalna ilość punktów: 100 pkt.
3. W toku badania i oceny ofert, Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. Zamawiający zastrzega sobie prawo weryfikacji treści zawartych w dokumentach w przypadku wątpliwości co do prawdziwości zapisów w nich zawartych. Od rozstrzygnięcia niniejszego Zapytania ofertowego nie przysługują odwołania..
4. W przypadku gdy zaoferowana przez Oferenta cena brutto za przedmiot zamówienia będzie wyższa niż zakłada to budżetu projektu, Zamawiający zastrzega, że przystąpi do negocjacji cenowych przed ogłoszeniem wyniku postępowania. W przypadku, gdy negocjacje cenowe nie przyniosą efektu, Zamawiający może unieważnić postępowanie.
5. Zamawiający zastrzega sobie możliwość odrzucenia ofert/y w przypadku rażąco niskiej ceny w stosunku do cen rynkowych.
6. O wyborze oferty, w przypadku złożenia więcej niż jednej ważnej, Zamawiający zawiadomi Wykonawców SMS. Telefonicznie, pocztą lub mailem.
VI Opis sposobu przygotowania ofert i informacja o możliwości składania ofert częściowych.
-
Oferta powinna być sporządzona w języku polskim na formularzu ofertowym, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego.
-
Zaoferowana cena wyrażona jako cena brutto w złotych polskich za jeden kilometr usługi transportowej.
-
Oferta, jak również wszystkie załączniki, oświadczenia, wykazy i inne dokumenty, stanowiące integralną część oferty, muszą być podpisane przez Wykonawcę.
-
Oferta oraz dokumenty będące załącznikami do niniejszego zapytania ofertowego muszą być przedstawione w formie oryginału, natomiast wszystkie inne dokumenty składane przez Wykonawcę w ofercie mogą być złożone w postaci kserokopii poświadczonej przez Wykonawcę „za zgodność z oryginałem”
-
Wszelkie zmiany naniesione przez Wykonawcę w treści oferty, muszą być parafowane przez osobę upoważnioną do podpisywania oferty. Poprawki mogą być dokonane wyłącznie poprzez przekreślenie błędnego zapisu oraz naniesienie obok zapisu przekreślonego – zapisu poprawnego.
-
Wszystkie załączniki do oferty są do dyspozycji Wykonawców u Zamawiającego.
VII Sposób i termin złożenia ofert.
-
Ofertę należy złożyć w formie papierowej w zamkniętej kopercie zaadresowanej do Stowarzyszenia Rodziców i Przyjaciół Osób Niepełnosprawnych „Przystań” na adres: ul. Żeromskiego 1, 97-400 Bełchatów podpisaną przez osobę uprawnioną do podejmowania zobowiązań w imieniu Oferenta i opatrzoną napisem zgodnie z zawartością: Dane i adres Wykonawcy: Oferta na Zapytanie ofertowe nr CUS II-DTD/3/2024
-
przesłać skany dokumentów na adres e-mail: biuro@przystan.belchatow.pl, w tytule: Oferta na Zapytanie ofertowe nr CUS II- DTD/3/2024
-
Termin składania ofert upływa dnia 26.04.2024 godz. 16.00.
-
Dla ofert przesłanych pocztą lub przesyłką kurierską liczy się data i godzina ich dostarczenia do siedziby Zamawiającego.
-
Ofertę złożoną po terminie składania ofert, o którym mowa w punkcie nr 3, zwraca się bez otwierania.
-
Zamawiający może przedłużyć termin składania ofert. O przedłużeniu terminu składania ofert Zamawiający niezwłocznie zawiadamia wszystkich Wykonawców, którzy złożyli oferty na Zapytanie ofertowe.
-
W sytuacji, gdy dwie lub więcej ofert otrzymają taką samą najwyższą liczbę punktów, przy jednoczesnej tej samej wartości cenowej oferty, Zamawiający podejmie dodatkowe negocjacje w kwestii ceny, z wszystkimi Wykonawcami, których oferty otrzymały najwyższą liczbę punktów w ocenie, przy czym za korzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta o najniższej cenie uzyskanej w procesie negocjacji (kryterium rozstrzygające).
-
Oferent, który złożył najkorzystniejszą ofertę zostanie zaproszony do podpisania umowy.
-
Wykonawca jest związany ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
VIII Istotne postanowienia realizacji umowy
-
Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
-
Zamawiający podpisze umowę z wybranym Wykonawcą na warunkach określonych w projekcie umowy - Załącznik nr 4.
-
Umowa z wybranym Wykonawcą zostanie podpisana na podstawie złożonej oferty Wykonawcy w terminie dogodnym dla obu stron, nie później niż do dnia 29-04-2024 r.
-
Umowa może ulec zmianie, w związku z potrzebami organizacyjnymi uczestników projektu oraz wymaganiami IP lub instytucji kontrolnych.
-
Podstawę zapłaty wynagrodzenia będą stanowiły faktury VAT/rachunek wystawiony przez
Wykonawcę. Wynagrodzenie płatne będzie w drodze przelewu bankowego na rachunek wskazany przez Wykonawcę, w terminie 10 dni od dnia dostarczenia prawidłowo wystawionych faktur VAT/rachunku.
WYKAZ ZAŁĄCZNIKÓW DO ZAPYTANIA
Załącznik nr 1 – Formularz oferty.
Załącznik nr 2 – Oświadczenie sytuacji ekonomicznej i finansowej.
Załącznik nr 3 - Oświadczenie o braku powiązań z Zamawiającym.
Załącznik nr 4 - Projekt umowy.